tisdag 1 november 2011

Vad äter ni när ni reser?

Hello peeps! Nu tänkte jag be er om lite råd. Jag tycker det är helt hopplöst att vara på resande fot och äta LCHF, om jag ska vara ärlig. Visst finns det smarta alternativ men för mig som inte äter babybel, allt för mycket nötter eller mejerier i för stor mängd är det ganska svårt att få till den där maten på tåget, i bilen eller på ett hotellrum. Och jag vägrar ta med mig kokta ägg - våga inte ens föreslå det.

Nästa vecka kommer jag resa i jobbet och nu kommer den stora frågan: Hur ska jag få ihop maten? Med min nya kost (har inte bytt än, men snart kommer jag göra det) skulle frukt, proteinbar eller nötter vara givna val. Men nu? Hjälp mig - vad äter ni andra när ni är på språng och inte har tillgång till ett kök eller en restaurang? Annars blir det jag och min Ramlösa = en mycket hungrig tjej.

5 kommentarer:

  1. En portionsförpackning med turkisk yoghurt, ölkorv, omelett-wraps, avokado....

    SvaraRadera
  2. Åh, det är så klurigt! Ica har ju ofta en salladsbuffé som brukar vara bra, dessutom håller sallad sig längre än vad man tror även om man inte har någon kylväska. Tonfiskburkar och färdig salladsmix-påsar annars? Gravad lax brukar man kunna köpa i småförpackningar. Men svårt är det, usch.

    SvaraRadera
  3. Jag brukar göra en omelettwrap eller en oopsie som jag fyller med pålägg som en vanlig smörgås. En smothie till det så håller jag mig mätt hela resan.
    Annars håller sig sallad sig fräsht rätt länge..
    Reser själv mycket och försår ditt problem.
    Ska du byta till GI kost?

    PS igår lagade jag ditt salladsrecept, supergott!

    SvaraRadera
  4. Tack för bra tips, hörrni. Ska nog klara nästa vecka matmässigt också

    SvaraRadera
  5. Baka ägg och baconmuffins - svingoda och lätta att ha med! Är i princip små omeletter i muffinsformar som du självklart inte måste ha bacon i utan göra med valfri fyllning. Googla receptet :)

    SvaraRadera