torsdag 31 december 2009

2009

Feb2
2009 har varit ett fantastiskt år, på många sätt. Mycket har förändrats, men tack lov bara saker jag själv velat ska förändras. Det jag ville behålla, precis som det var, ja, det är kvar. Så nu kör vi en snabb årsresumé. Januari var kallt, och i februari firades min 21-års dag med heliumballonger i hela lägenheten och rosa rosor.
Mars1
I mars gick jag och A på många utställningar. Det var en kulturell månad.
Mars
I mars började även vårhoppet komma, och påskliljor prydde våra fönster.
Apr
I april åkte jag och A på en härlig semester till Barcelona. Kanske årets bästa vecka?
Apr1
Där drack vi rosé och åt pizza. Lata dagar på vårvarma uteserveringar.
Apr2
Och lite svir. Här utanför mexikanska Rosa Negra. Tequila i mängder, ja tack.
Apr5
När vi var hemma tillbringade vi helgerna i park med Stellabus. Jag fick en lillebror, åh så fint det var.
Maj
I maj kämpade jag med mitt examensarbete. Men ibland tog jag paus och åt glass.
Maj3
Många fester blev det med journalistklassen.
Maj4
Då blivande journalisterna A och S. Saknar den tiden ibland.
Maj5
Men fan vad skönt det var ändå, att bli färdig. Vi firade min nyvunna yrkestitel med dinner and drinks i ljumma sommarnatten.
Juni
Juni bjöd på mycket uteserveringshäng med vänner.
Juni2
En tripp till västkusten med bästa vännerna E och J. Lata dagar och sena nätter.
Juni4
Juni = vår storslagna sommarfest! Maten blev rätt så fantastisk, om jag får säga det själv.
Juni6
Och tårtkalas i solen!
Juli
Juli bjöd på sena promenader. Fina minnen.
Juli1
Fler sommarkvällar på stan... Det saknar man på vintern, hörrni!
Juli2
Nattbad!
Juli4
I juli jobbade jag min sista dag som redaktör för Rookie. Jag bjöd högtidligt på tårta.
Aug
Augusti innebar semester! Här firar jag och A semesterstart.
Aug2
Vi tog en minitripp till Malmö. Fantastisk helg! Här i Västra Hamnen.
Sep
I september flyttade den här tjejen till Jönköping. Och flyttade hem till Göteborg lika snabbt.
Sep1
Afternoon-tea bland prassliga löv och småkylig höstblås.
Sep2
På hösten ska man äta ute mycket. Så det gjorde vi. Här på Sofiehof.
Okt
Långlunch med vänner som jag inte träffat på länge.
Nov2
I november åkte vi till Amsterdam för att fira sambons födelsedag. En överraskning som gav honom årets chock, vågar jag gissa. Galna dygn, det där.
Nov
Senare i november åkte vi till Stockholm, bodde på Story Hotel och svirade runt med vänner.
Dec
Sedan kom snön, och vintern. Här är vi nu. Nyårsafton, 2010 runt hörnet. Nu kör vi! Gott nytt år!

1 kommentar:

  1. Kul med nåra bilder från året som gått:)
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera