lördag 2 augusti 2014

Väljer du bort vitt?

Några av mina senaste alster handlar om att välja bort vitt, en serie i två delar som publiceras i Expressen Söndag. En trend som växer sig allt starkare här på hemmaplan. Allt fler väljer bort gluten och mjölk ur kosten utan att vara intoleranta eller allergiska. Vad tycker ni, hysteriskt eller hälsomedvetet? IMG_4694 Nyfiken? Reportaget om gluten, fem sidor, finns att läsa i Expressen Söndag och säljs hela veckan. På söndag kommer del två i ett nytt nummer av samma tidning. Löp och köp!

1 kommentar:

  1. Jag har valt bort gluten i mitt vardagsliv, men äter det någon gång ibland. En nybakad kanelbulle liksom, bland det godaste man kan äta!
    Fördelarna för mig med att välja bort gluten är att jag varierar min kost mycket mer nu. Förut gick det på slentrian att äta mackor till frukost/mellis, pasta till middag osv. Det känns som om jag äter fräschare och bättre helt enkelt.
    Mjölkprodukter äter jag också mycket mindre av nu än förut, vilket också känns som ett väldigt bra beslut då jag har märkt att jag ofta äter väldigt mycket mer om det är mjölkbaserade såser, grytor eller gratänger.
    Men nu känns det ändå som om jag har lagt mig på en bra nivå, det känns okej att äta vad jag vill samtidigt som jag väljer att inte äta det så ofta eftersom jag vet att jag inte mår bra när det är för mycket!

    SvaraRadera