tisdag 27 november 2012

Hemmaspa

Inledde kvällen med sådant man får hålla på med i timmar när man är sjuk. Hemmaspa. Ett riktigt frossigt, lyxigt sådant. Höll på i säkert 1,5 timme.

I dag känns det som att min kropp håller på med någon megavirusrensning då jag har nyst 10 gånger i timmen sedan jag vaknade. Ställde in morgondagens träning men på torsdag har jag planerat in veckans första dejt med gymmet. Ni kan inte förstå hur mycket jag längtar! Hemmaspa
Några av mina hemmaspa-måsten ser ni här. Tyvärr tror jag inte någon av dessa produkter är så lätta att få tag på i Sverige (köp INTE ansiktsmasken här, i England kostar den hälften så mycket).

heelGenius från Soap & Glory är som en hårinpackning för fötterna. Lena, babyfötter vill jag ha året om så jag smörjer på detta någon gång i veckan. Soap & Glory är ett sådant märke jag började köpa innan jag brydde mig om innehållsförteckningar och även om det finns bättre och renare produkter på marknaden när det gäller ingredienser köper jag fortfarande på mig av grejerna när jag är i London. Tyvärr funkar de för bra... Deras handkräm är den ENDA som faktiskt gör något för mina vinterkänsliga händer.

Glycolactic Radiance Renewal Mask (woah, vilket långt namn!) från REN är min absoluta favoritmask. Den innehåller glykolsyra, samma naturliga AHA-syra som används vid kemiska peelingar, och är det enda ansiktsmasken jag vet som gör någon synlig skillnad för huden direkt. Jag älskar glykolsyra och hyaluronsyra i hudvård, så länge de finns med i större doser.

Moisture Seal från Charles Worthington är även den ett nytt fynd från mitt heliga palats Boots. Jag hörde om denna hårinpackning lite här och där, bestämde mig för att prova den eftersom den var på extrapris och dessutom ska vara gjord för personer med torrt, färgat, tjockt hår (mig!). Inpackningen har du i torrt hår i 20 minuter så den kräver lite tid men gör verkligen längderna mycket glansigare och mjukare. Win, win, win.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar