onsdag 9 september 2009

80'S

Funderade över 80-talister innan. Min generation. Vilken vidrig generation. Blev mer och mer provocerad över detta ju mer jag tänkte. 80-talisterna vill bara ha allt gratis, och slutar ändå aldrig gnälla. Bådar ju gott för mig alltså, som inte verkar få alltför många ljushuvuden att konkurrera med i livet. Sedan började jag tänka på generationer jag gillar. Och kom fram till att alla är lika jävla vidriga, på sina egna små sätt.

Vad betyder detta? tänkte jag förskräckt.
Har jag blivit så cynisk att jag börjar förakta mänskligheten?

2 kommentarer:

  1. Haha fint inlägg :)

    SvaraRadera
  2. Mycket bra tänkt.. Det är något som inte förvånar mig längre dock. Vi är formade av våra föräldrar som har påverkats av samhället, och det finns inte mycket vi kan göra åt saken.

    SvaraRadera