tisdag 1 september 2009

SOLITTLETIME

Utöver allt annat som ska roddas och fixas med under hösten står jag just nu i valet om jag ska läsa statsvetenskap på sidan av jobbet i höst eller inte. Det är en kurs jag länge velat läsa, men samtidigt vet jag inte hur det ska funka rent tidsmässigt. Dessutom vill jag egentligen börja jobba ideellt med en välgörenhetsorganisation, någon gång i veckan, också. Samt börja spela tennis. Jag skulle gärna också hitta tid för att skriva mer litterära texter och manus. Är det okej att alla ens vardagar är strikt schemalagda från morgon till kväll med aktiviteter och åtaganden eller ska jag bara sluta vara så jävla präktig och acceptera att man inte kan göra allt samtidigt? Och om jag skulle välja ett av alla mina möjliga alternativ, vad borde jag välja? Så mycket man vill göra, så lite tid... Suck.

Och nu när jag ändå våndas på bloggen... Jag funderar på att byta ut min MacBook Pro som fyller två år om några veckor mot en ny kompis. Men frågan är då om jag ska köpa en MacBook Air eller en iMac 24 tum? Galen beslutsångest här som ni märker.

2 kommentarer:

  1. Det ryktas om att det ska komma ut en ny frpn apple snart, apple tablet. Typ som en iphone i storlek som de små bloggdatorerna du vet. Netbookstorlek. Som en lite större iphone antar jag. Verkar rätt coolt! Macbook air har ju inte sålt så bra som de ville så kanske är detta en slags utbytare... kanske värt att vänta på :)

    SvaraRadera
  2. mandis: Hm. Men anledningen till att jag ens tvekar på MacBook Air.en är för att den är så pluttig. När jag skriver vill jag liksom ha mer skärm och så.

    Drömmen vore ju en iMac och en Air. Haha, in my dreams. Det köpet kan jag inte motivera för någon, inte ens mig själv.

    SvaraRadera