söndag 20 september 2009

AFTERNOONTEA

Bästa sättet att tillbringa en söndag? Med Afternoon Tea! Jag och A hängde med släkten (hans alltså, och typ min känns det som) där värdfamiljen hade ordnat så fint och inspirerats rejält av värdinnans studieresa till England. Små söta bakverk, frasiga scones och såklart thé i fina koppar! Åh, var jag älskar att gå på kalas och fester där de som bjuder verkligen ansträngt sig och ordnat. Tyvärr inte så vanligt, i alla fall inte här i Sverige. Eller kanske är det bara 80-talisterna som är dåliga på det och nöjer sig med en skål micropop och tillhörande bål (eek)?
Titta vilken söt cupcake! Nu blir det tomatsoppa på riktiga tomater framför tv.n, perfekt slapp söndagsmat. Nästa helg blir inte fullt så här lugn, snarare fullt ös medvetslös. Men vad jag längtar! Tills dess - en lugn (hoppas jag) jobbvecka och lite mer framtidsplanerande (gör vi något annat nuförtiden?). Hur har er helg varit? Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar