måndag 17 augusti 2009

OURWEEKEND

Hemma från en kittlande, berusande, fantastisk minihelg i Malmö. Några höjdpunkter: Churros (se bild) från ett av alla hundra mattält, hotellfrukost, djupa diskussioner om relationer på kall stentrappa mitt i natten, spelningar på Stortorget, blinkande karuseller, varma vindar, promenader, framtidsprat, sommarsol, trängsel, bilsnurr i jakt på parkering, varma kyssar med sockriga läppar and so on...
På lördagskvällen såg vi Veronica Maggio på Stortorget. Härlig, personlig spelning med schysst arrangemang. Jag gillar Maggio, hennes röst och hennes texter. De fångar liksom hela moderna Sveriges ångest/rastlöshet/oro/ömkan. En av få svenska artister jag gillar. Och eftersom det var hennes sista spelning med skivan Och vinnaren är... var det extra kul att se den.
I dag, söndag, var vi bland annat några timmar i Västra Hamnen. Precis som förra gången jag var där så svimmade jag inombords flera gånger. Vi gick runt bland husen i någon timme och bara tittade... Det är ett helt fantastiskt område, och så stort! Typ det stället i Sverige där man vill VARA! Jag fick sådana ha-begär efter en lägenhet (eller varför inte ett av de små husen) att jag började planera flytt till Skåne minuten jag hade lämnat stället. Men. Nu är jag hemma i Jönköping och det är rätt fint det också. Och vad som är RIKTIGT fint är att vi har en veckas semester kvar dessutom.
Den tar vi itu med i morgon. Nu: Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar