fredag 21 augusti 2009

WAITINGFORASTORM

Tre dagar kvar på semestern och jag försöker bara njuta och leva i nuet. Lättare sagt än gjort, när jag vet hur hektisk denna höst kommer bli. Att börja jobba igen är det jag minst stressar upp mig för. Jobb är kul, utvecklande och viktigt för mitt välmående. Men det är en jäkla massa annat utöver jobbet som måste fixas, planeras och göras under de dryga fyra (!!!) månaderna som kvarstår innan jul och nyår. Så. Å ena sidan vill jag bara vara ledig länge till och skjuta upp allt det där tanke- och tidskrävande ett par veckor. Å andra sidan vill jag bara sätta i gång, för det är så nära nu. Spännande, nervöst, ovisst och så jäkla rätt. Så kan man nog beskriva resten av mitt år. Ni då? Är det skolstart, jobb eller något annat som väntar? Och hur känns det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar