tisdag 18 augusti 2009

READYFORAUTUMN

Det känns att hösten kryper närmre nu. Kyligare vindar, mörkare kvällar, kallare nätter. Hösten är ändå min favoritårstid. När man kommit över sommarsorgen och det faktum att juni, juli, augusti flög förbi lika fort som förra året är gula löv, stövlar och vardagsrutiner verkligt sköna. Under sista semesterveckan rustar vi för vardagen som kommer. Bakar mängder med bröd som vi kan frysa in, bland annat. Här ovan ser ni ett grahamsbröd som A har bakat. Smakade riktigt gott imorse med tillsatsfri skinka och ekologiska tomater. Ett annat vardagstecken: Debatt drar igång igen, som jag har längtat! I kväll 20.30 på SVT2 är det första programmet för hösten med Belinda Olsson som ny programledare. Jag sitter bänkad.

5 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är så fruktansvärt komiskt att du nu bakar bröd hela dagarna. För bara några månader sen kritiserade du mammor som ägnade sig åt hushållsarbete när de vr lediga. Mycket dubbelmoral där.

    SvaraRadera
  2. anna: Oj, oj, oj. Efter en hel timme av brödbakning på min semester snackade jag i telefon med vänner, gick runt sjön, var på bio och diskuterade framtidsplaner över några drinkar. Men. Ja, vi bakade bröd. Köpebröd är nämligen fullt med tillsatser och annan skit.

    Vad jag verkligen vill ägna min lediga tid åt när jag är ledig? Att ha kul. Och 1 av 100 gånger är kul att baka bröd! Dessutom. Jag är inte den som gnäller över min tråkiga vardag. Gör man det borde man kanske kasta disktrasan och dansa fötterna blodiga i stället. Kanske?

    SvaraRadera
  3. oj då det tog fyr. tryckte visst på en öm punkt. Ber om ursäkt för det.

    SvaraRadera
  4. anna: Bry dig inte om det, kära du. Jag är en pladdrig jävel. Men att du minns något jag skrivit för flera månader sedan är en fin komplimang - tack!

    SvaraRadera
  5. men åh jag blir ibland så sjukt provocerad av dig. Vet inte riktigt vad det är men något är det! Men jag gillar att läsa din blogg...Du ska nog ta det som en komplimang.

    SvaraRadera