torsdag 15 april 2010

SHOEHEAVEN

IMG_4181
Puh, har tillbringat hela dagen i tropisk värme med mängder av skor, högar av kläder, tre modeller och en massa fjärilar. Jag har alltså assat på en plåtning för Expressens Mode & Skönhets bilaga. Och om ni trodde något annat - det är hårt jobb! Men samtidigt så fruktansvärt roligt och nya intryck blandat med massa nya kunskaper. Nu kollapsar jag här hemma, väntar på middag som sambo lagar och ska försöka somna tidigt ikväll. I morgonbitti är det plåtning igen - men denna gången i studio tack och lov!

Fick en frågande kommentar om vad jag jobbar med här i Stockholm. Jo, jag frilansar både som journalist och modeassistent (styling, urval och assistera plåtningar till olika tidningar). Vilket just nu känns som ett drömläge. I för sig kommer jag nog alltid slitas mellan att vilja vara anställd och vilja vara frilans. Det finns göttiga fördelar med båda! Min filosofi är att säga ja till det roliga och nej till det tråkiga. Det blir alltid bäst då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar