tisdag 12 april 2011

GLOSSIT

IMG_2489
Ett bra läppglans kan verkligen rädda mig när allt känns trist, grått och blekt. Jag är en stor förespråkare av rosa gloss, det förstärker läpparnas naturliga färg, ger kontur och passar precis alla. MEN! De allra flesta läppglansen är rena katastrofer. Mina krav på ett gloss är att de inte ska vara uttorkade eller kladdiga, de ska lägga sig lätt på läpparna och inte lämna några äckliga hinnor efter sig. Hittills har jag bara hittat två märken som uppfyller mina krav, Benefit och Nars. Jag fick ett tre-pack Benefitgloss av min syster i födelsedagspresent och de är bland de bästa jag har haft. även Nars gloss är perfektion. Det på bilden är i färgen Super Orgasm, ett superfint persikofärgat med guldskimmer. Varken Benefit eller Nars går att köpa i Sverige (vad jag vet) men håll utkik nästa gång du reser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar