fredag 22 april 2011

LUSHREVIEW

Som ni vet så köpte jag en hel påse med goodies från Lush härom veckan. Jag lovade en recension och nu har jag provat allt flera gånger, ofta vill jag verkligen prova en produkt innan jag uttalar mig om den. Så det blir rätt liksom. Här kommer i alla fall ett par minirecensioner om varje produkt.
IMG_2481
Honey I washed the kids (längst upp till vänster). I vanliga fall tycker jag verkligen NEJ om handtvålar. Jag gillar saker i flaskor, med pumpar helst. Det är mycket mer praktiskt för att inte tala om hygieniskt. Tyvärr luktar denna tvål så gott att jag använder varje dag ändå, trots att det äcklar mig lite varje gång. Tvålen torkar inte ut mina händer vilket är ett stort plus, men framförallt är det doften som får mig på fall. Är ni som jag, besatta av saker som doftar honung, så ska ni kolla in den här!

Coconut and Almond Smoothie (längst ner till vänster). Jag fick syn på denna i butiken och blev alldeles tokig för att jag ÄLSKAR kokos (har ni förresten sett är det har kommit ett mineralvatten med kokossmak - måste testa)! Tyvärr luktar denna inte kokos. Men! Den är väldigt återfuktande. Lush smoothies fungerar som duschtvålar men har en mer krämig konsistens. Det är lite slabbigt men jag kommer nog köpa den (eller en annan variant) igen, för jag gillar hur mjuk huden blir efter att jag har använt den.

Body Butter Aqua Mirabilis och Body Butter Buffy (längst upp i mitten och längst ner i mitten). Dessa två produkter är två varianter av samma sak, så därför recenserar jag dem ihop. Body Butters är exfolierande tvålar med återfuktande egenskaper. Jag förvarar dem i duschen i små burkar (annars smälter de bort i ångan från duschvattnet har jag hört). Aqua Mirabilis luktar mycket godare men annars tycker jag att de är rätt lika. Som skrubbprodukter är de grymma, jag var på riktigt chockad över hur mjuka mina armar och ben var efter att ha använt dessa. Gillar ni skrubbar som verkligen ger effekt och är rätt grova så rekommenderar jag starkt!

Sweet lips (lilla burken i mitten). Denna läppskrubb finns i tre smaker, jag har den med choklad och vanilj men önskar nu i efterhand att jag hade köpt den med bubbelgum. Jag gillar att den består av enbart naturliga ingredienser (i butiken sa de att man kan äta det? Skulle nog avråda från det dock) men som läppskrubb är det inget extraordinärt. Sockret, som är själva skrubben, är svårapplicerat, bäst funkar det om man blöter läpparna först. Jag har flera läppskrubbar som är bättre, eller lika bra som denna. Dessutom, vill man ha en läppskrubb gjord av råsocker kan man lika gärna göra den själv.

Marilyn (längst till höger). En hårinpackning som ska vara särskilt bra för blonderat hår. Den här produkten luktar supermycket kamomill, vilket jag inte är jätteförtjust i men det är en smaksak. Den här inpackningen har man i torrt hår, man smetar in det (lite klurigt), väntar tjugo minuter och kör sedan schampo och balsam som vanligt. Ni vet hur det är när man tvättar ur en inpackning och man bara känner hur mjukt håret är trots att det fortfarande är blött? Så är det inte med denna. Mitt hår kändes precis som vanligt och jag blev så besviken. Men efter att ha fönat håret var det så mjukt! Och det var mjukt i flera dagar, ja, faktiskt tills jag tvättade det igen. Dessutom blev faktiskt mitt hår blondare, eller mer askigt liksom. Så är du blond och vill ha en bra inpackning, kör! Men det finns tusen bra inpackningar på marknaden och denna är inte bättre än många andra.

Honey Trap (på burken längst till höger). Oh my god! Jag är helt besatt. Det här läppbalsamet luktar honung (!!) som tusan och gör läpparna superlena. Jag kan inte säga annat än KÖP om du typ vill ha det bästa läppbalsamet på denna jord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar