måndag 12 maj 2014

Back in business

Efter en lång dag på tåg, flygplan och i taxi behöver jag comfort food... Jag snackar inte pizza, jag snackar gröt! Jag måste tillägga, jag äter inte havregrynsgröt särskilt ofta. Min erfarenhet är att de snabba kolhydraterna inte håller mig mätt särskilt länge, två timmar (eller mindre!) efter en grötfrukost börjar nämligen magen ropa på lunch. Det passar inte min livsstil så bra, jag gillar mina fetter och proteiner på morgonen ;)

Med det sagt, jag gillar verkligen den sköna känslan som en skål gröt ger mig medan jag äter den. Som en stor, varm kram. Jag brukar tillsätta en nypa vaniljpulver och sedan servera gröten med bananskivor, jordgubbar och valnötter.IMG_5044

I slutet på förra veckan smygstartade jag lite efter min vecka borta från gymmet. Började lugnt med rodd och cykel i torsdags följt av ett rejält jobbigt PT-pass i fredags. Idag ska jag tillbaka till min tränare och påbörja en ny cykel i min programmering. Pirrigt! Så, jag ligger lågt på drinkar, sushi och shopping ett tag framöver... Men några dagars semester var precis vad min kropp och hjärna behövde. Vad har ni haft för er? Tell me!

TRANSLATION:

After a long day of traveling I love me some comfort food… Forget pizza, I’m talking oats! I must admit, I don’t do oats very often. I find the higher carb content just doesn’t satisfy me for very long. I find myself hungry (or hangry, some might say) only a few hours post breakfast and that’s just not a feeling I enjoy. I’m a fats and protein in the morning kind of girl after all ;)

With that being said, I do like the comforting feeling of a hot bowl of oatmeal. I usually add a pinch of vanilla (the real stuff) whilst boiling and serve with banana slices, strawberry and walnuts. Yum! 

Today I have a session with my personal trainer. I'm starting a new training program (we switch it up every five to six weeks) and as always, I'm a bit nervous. No more late nights, cocktails and sushi for a while… Seriously though, I do think that my trip to London hit the sweet spot. My body and mind loved it :) What have you lot been up to? Tell me about it!

5 kommentarer:

  1. Jag ligger ganska högt på drinkar, sushi och shopping men tänkte ta tag i min träning och köpa kort på ett nytt ställe.
    Jag är inte speciellt kräsen på gym. Finns de cabel frossar och fria vikter + folk tomt är jag jätte glad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, men det är rätt värda saker att ägna sin fritid åt ändå ;)

      Hu, jag undviker också massorna på gymmet. Var på Sats förra veckan i rusningstid... Man blir rädd! Å andra sidan var jag där förra veckan runt 23, inte så mycket folk men skit överallt (folk orkar tydligen inte lyfta TILLBAKA vikterna efter sig) och så luktade det kiss (?!) vid roddmaskinerna. Håller mig till dagtid framöver...

      Radera
  2. Hej, tycker din blogg är jättebra, gillar din inställning till kost och hälsa! Kan du tipsa om bra frukost? Äter oftast havregrynsgröt med kvarg och skivad banan, kanske rör ner en äggvita men precis som du säger så kurrar magen efter två timmar... Tips?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spontant tänker jag att lite mer fett skulle öka din mättnad. Lite nötter på gröten eller turkisk yoghurt istället för kvarg. Eller två kokta ägg bredvid? Hoppas något av det kan funka!

      Radera
  3. Åh, den gröten är toppen!

    SvaraRadera