torsdag 16 juli 2009

ENDOFTHEROOKIEERA

I dag höll jag i mitt sista Rookiemöte. Nu är jag inte längre redaktör för sidan. Trots att det var mitt eget beslut känns det lite vemodigt. Jag började som reporter på Rookie när jag var alldeles supergrön och knappt visste vad journalistik handlade om (mycket mer än vad jag trodde, visade det sig), då för tre år sedan när sidan var helt färsk. Ett år senare blev jag tillfrågad att bli redaktör, och de senaste två åren har en stor del av mitt liv gått åt till den där sidan. Jag kan knappt nu ens greppa vad kul det har varit. Men. Nu är det dags att göra något annat, ta med mig allt det bra och låta min efterträdare jobba vidare med det som varit mitt (hittills) roligaste jobb.

Jag slutade på bästa sätt - med Rookie-textad princesstårta och ett gäng fina tackmail som gjorde mig tårögd i inkorgen.

1 kommentar: