onsdag 22 juli 2009

PHOTOSOFMYLIFE

Yay! I dag fick jag hem runt 70 bilder som jag skickat in på framkallning. Länge sedan man framkallade bilder hörrni... Men jag gör det för framtiden kan man säga. Vill inte sitta med barnbarnen och bläddra bland foton på datorn (om man ens har några bilder kvar vill säga). Nej, nu drar jag igång Projekt Fotoalbum för livet!
Beställde bilderna från Crimson.se, en sida som J tipsat mig om. Jättebra! Gick fort att ladda upp bilderna, många inställningar fanns och jag fick bilderna två dagar dagar efter beställning. Jag valde matta bilder med vit ram och några förstoringar. Nöjd, nöjd, nöjd.

4 kommentarer:

  1. Oh, vad fina bilderna blev! Nu kanske även jag kan få tummen ur, och skicka in och framkalla. oh, vilken rolig fest det var också :)

    SvaraRadera
  2. Jag har provat en gång att framkalla bilder i en fotobutik där man tar med sig bilderna på ett minne (tror det funkar med det mesta, typ USB eller SD) och så stoppar man i det i en apparat och så väljer man bilder och sedan skrivs det ut. Minns inte vad det kostade men jag tyckte inte att det var dyrt. Kändes väldig enkelt och smidigt. Man knappar in vad man vill ha och så får man komma tillbaka sisådär en timme senare och hämta bilderna.

    Kan ju vara ett alternativ att kolla. Jag vet inte vilka butiker i Jönköping som kan fixa sådant men jag skulle bli extremt förvånad om det inte finns någon.

    SvaraRadera
  3. Måste tacka för tipset om Crimson, har aldrig riktigt fått tummen ur och framkallat mina kort för jag har tyckt det varit så krångligt. Men detta var ju superlätt och bilderna blev kanon, så tack!

    SvaraRadera
  4. Till Marcus ovan: Tro mig, detta sätt var betydligt smidigare än att gå till en fotobutik och framkalla, några klick på datorn och sen bilderna hem i brevlådan- smidigare än så blir det icke! :)

    SvaraRadera