fredag 19 juli 2013

Miss Bad Blogger

Kan man bli en sämre bloggare än vad jag är just nu? Svar nej. Sorry, men sista jobbveckan innan semestern lämnar inte mycket utrymme för annat än att just jobba... Och träna såklart. It keeps me sane. Jag har just insett dock att jag inte kommer hinna bli klar och så får det vara. Oh, the dilemmas of an egenföretagare. Några skrivdagar ska jag nog få in i hemestern som är planerad i år.Lite av sommarens jobb- och semesterläsning
Fick hem ett gäng böcker som jag beställt, lite jobb och lite nöjesläsning. Oavsett ser jag fram emot att plöja dem under kommande veckor.
Hörrni, rött och rosa grejen! Varenda människa jag har träffat i dag har gett mig komplimanger. Tjejen på kaffehaket sa att jag "gjorde hennes dag". More colour to the people!
I går intervjuade jag två brittiska modeproffs här i Stockholm och passade på att köra ett wild card genom att matcha röd klänning med rosa väska. Kan aldrig minnas om det fortfarande är ett no-no eller inte. Visade sig vara en hit dock och jag fick kommentarer på både färgmatchning och klänning typ hela dagen av alla jag bytte några ord med. Färg verkar ha den effekten på folk - och mitt humör som skjuter i taket så fort jag vågar mig bort från svart-grå-beige skalan.
upload
Det här är alltså vad som motiverar mig att gå upp på morgonen numera. Vetskapen om att jag ska få smälla i mig den nya versionen av min paleo-pannkaka. Alla knep är godkända en sådan här vecka. Vispa två ägg med 1/2 dl kokosmjölk, en halv mosad banan och två matskedar hasselnötsmjöl. Stek i kokosolja. Voila! Ungefär det godaste du någonsin kommer äta. Jag gillar min med kokos och färska hallon (de första svenska i morse!) men vill du göra det hela till en dessert ska du pudra på kakao och ringla över honung....

Pssst... Vill du följa mig i ett fåordigt bildfokuserat format kan du alltid joina på Instagram vettu! HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar