måndag 8 juli 2013

Ordning och reda i lådorna!

Vi börjar sakta men säkert (med betoning på sakta!) komma i ordning här hemma och en grej som jag har klurat en del på är förvaring. Bra förvaring må vara ett uttjatat begrepp men det är verkligen super och gör livet lite lättare. Jag är, för er som inte vet, en enorm produktjunkie. Min samling av smink, krämer och hårprodukter är, enligt mig, helt absurd. Därför har jag i princip totalstopp på all form av produktshopping som inte anses vara totalt nödvändig (förvånansvärt mycket kan klämmas in i den här kategorin konstigt nog!).

För att förvara alla dessa nödvändigheter (!) har jag nu köpt mig en byrå. Alex från Ikea. Perfekt size för detta ändamål och ändå rätt clean och snygg, tycker jag. Och billig. Mycket viktigt!
upload
Två av mina lådor. Är det bara jag som är knäpp, som blir inspirerad av denna syn?!
upload
På tal om nödvändiga produkter. Nuxe läppbalsam Rêve de Miel är ett absolut måste för mig. Jag köpte min första burk för några månader sedan efter en rekommendation från någon av alla mina YouTube-gurus och nu kan jag inte leva utan den. Tyvärr jag är inte jätteförtjust i doften (grapefrukt) men den är en riktig treat för läpparna, megaåterfuktande. Eftersom den är rätt tjock i konsistensen funkar den allra bäst på nätterna, före läggdags, som någon slags nattinpackning för läpparna. På dagarna föredrar jag Honeytrap från Lush.

Som ni ser har jag fullkomligt skrapat ur första burken på allt innehåll. Ett bevis på min kärlek, kan man säga. För mig måste ett läppbalsam vara extremt återfuktande, vilket tyvärr är väldigt ovanligt. Naturliga ingredienser som sheasmör, mandelolja, bivax uppskattas. Allt som innehåller petroleum går fetbort. Som att lägga plast (bokstavligen!) på läpparna.

Tyvärr verkar just läppbalsamet från Nuxe vara lite MIA i svenska butiker, på de flesta apotek jag har kollat finns den inte och jag såg den inte heller på NK sist jag var där. Jag köpte min från Apoteket Ugglan, på Drottninggatan. 139 spänn men räcker i en evighet. Väl värt!

Pssst... Såg nu att eleven.se säljer den också! HÄR.

2 kommentarer:

  1. Haha jag blir också inspirerad, är ett sjukt ordningsfreak och älskar typ att köpa ny kalender varje år (typ det bästa med nytt år) och massa anteckningsböcker där jag noga skriver upp allt som jag vill och måste göra! :)

    SvaraRadera
  2. finns på kicks också! måste testas :D

    SvaraRadera