tisdag 2 juli 2013

Carb-up omgång tre och dålig träningsdag

Det värsta med carb cycling? Att tiden går så himla fort. Helt plötsligt är det dag fem igen och dags att trycka i sig mängder av ris. Med fulla glykogenlager från gårdagen förväntade jag mig ett monsterpass med PT-Nils i dag. Jag skulle äga! Något annat var väl inte rimligt under omständigheterna?

Tyvärr hade jag för lite sömn i kroppen och för lite mat i magen vilket gjorde mig extremt ofokuserad. Glömde bort att äta något före träningen (gick upp 07.30 och tränade 13 med ingen mat efter frukost...) och straffades därefter. Resultatet? Mina ryck satt INTE och förra veckans underbara powerkänsla var långt bort. Jag gick från gymmet med en extrem ilska och känsla av... Dåligt självförtroende.

Jag balanserar verkligen på tunn lina när det gäller detta. Jag tycker att man ska ställa höga krav på sig själv. Utveckling kräver arbete. Men ibland går det lite överstyr. Hur kan ett dåligt pass påverka mig till den grad att jag känner mig värdelös? Är det rimligt att varje pass prestera, bli starkare, bättre? Kanske, kanske inte. I dag vet jag att det till stor del berodde på dålig förberedelse vilket gör mig ännu argare. Hur känner ni, blir ni nedslagna av ett dåligt styrkepass eller tar ni bara nya tag?So, this was happy me yesterday. Today I'm eating eggsNu när mina glykogenlager är fulla efter gårdagens laddning ska jag äga det där gymmet. PT-pass coming up!
Här är jag i går, lyckligt ovetandes om kommande misslyckanden. Vattenmelon är ju rätt fattigt på både carbs och energi men funkar inte på mina low carb-dagar. Så det fick bli några skivor...
Carb-up omgång 3. Redan?!
Här är mina basvaror under en carb-dag. Var det någon som sade ris? Även om jag äter high carb var femte dag är gluten helt uteslutet för mig. Om det är något jag vet att jag aldrig kommer äta igen så är det gluten. I mina ögonen är gluten rena rama djävulen.... Ett tips till er som gillar pasta (till köttfärssås exempelvis) men inte gillar gluten riktigt lika mycket kan jag tipsa om risnudlar. Inget för lågkolhydratsprinsessor men ni andra - prova! Det är toppen.

Jag leker lite med min bloggdesign i kväll, kände för något renare och mindre plottrigt. Så ska jag se till att fylla på de där länkarna längst upp på sidan. De kräver innehåll!

2 kommentarer:

  1. Förstår precis vad du menar- jag kan också känna mig totalt värdelös efter ett "dåligt" pass. Kan bli så besviken på mig själv, även fast jag rent logiskt förstår att man inte alltid kan topprestera. Antar att vi får försöka tänka att det inte finns dåliga träningspass, alla träningspass är bra (bättre än ingenting). Älskar att du är ärlig och delar med dig om detta! Du är ju bara så bra;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, suck - man kan ju bli trött på sig själv för mindre! Otroligt hur mycket man kan racka ner på sig själv helt plötsligt. Vi måste jobba på detta :)

      Radera