fredag 6 november 2009

AJAJAJ

Alltså shit. Den där sprutan var inte att leka med. Kändes ingenting när jag gjorde den (litet stick bara) men i morse! Min arm gör så sjukt ont. Och jag har feber med yrsel som topping. Febern börjar dock gå ner och jag kan sitta upp nu (i morse - omöjligt) men armvärken verkar inte vilja ge sig. Jag har alltså skrivit lite hemma i dag och ska nu skicka in det till redaktionen. Sedan stirra tak. Fun friday.

Förresten, en rolig sak från vaccinationen i går som jag och A pratade om. Kändes verkligen som en himla stor grej när vi var där. Vi-kommer-alla-dö vibbar. Liksom en helt öppen sal där barn gallskriker, människor köar och vaccineras på några sekunder, sedan nästa. Hinkar med sprutor. Kändes inte så mycket som svensk sjukvård.

1 kommentar:

  1. Något gör att jag är grymt intresserad av hela det här med vaccineringen och svininfluensan. Hm, får nu en konstig idé om att det kan höra ihop med att jag gillar katastroffilmer... Men, men.

    Mamma kom hem nyss och hon har varit med åtta barn i klassen (typ åttaåringar) när dom vaccinerats idag. Mamma skulle få vaccin om det blev något över men det var brist så det blev bara för barnen. En tjej blev efter vaccineringen grågrön i ansiktet och svimfärdig så hon fick lägga sig ner...

    Jag har inte tagit sprutan än. Tillhör ingen riskgrupp och som jag fattar kan jag ta den vecka 49 tidigast.

    Har också funderat på om man kanske kan gå förbi en vårdcentral och bara höra om dom har något vaccin över (det håller ju bara 24 timmar när det är färdigblandat) så dom slipper slänga det. Så är det klarrrt liksom.

    Jag skulle inte säga att jag är orolig för det här med "svinis" och vaccinationen men jag märker att jag tänker på det väldigt mycket. Så jag är nog innerst inne en smula orolig.

    Tycker i alla fall att det är bra att du har vaccinerat dig.

    PS För sisådär åtta månader sedan var det i stort sett ingen som ens hade hört talas om svininfluensan. Nu håller vi på att vaccinera hela befolkningen mot den. Undrar vad som finns om åtta månader som vi inte har hört talas om idag? DS

    SvaraRadera