torsdag 26 november 2009

XMASINSPIRATION

IMG_3644
Förra julen gjorde jag ett jobb åt Aftonbladet. Eftersom framförhållningen är stor i bilags- och magasinvärlden skulle det inte publiceras förrän denna julen. Alltså ett år senare. I dag, när jag stod i Ica-kön, fick jag syn på en bild som verkade bekant. Och jo! Där på första sidan var en av bilderna från mitt julreportage.
IMG_3643
Pelle och Helena som driver Majas Kafé och Trädgård var så gulliga och inspirerande när jag träffade dem. Jag ringde upp dem i dag och de var jättenöjda med resultatet. Vilket alltid känns kul såklart! Är ni i Gävle ska ni besöka dem, ligger i södra Gävle.
IMG_3645
Förutom fin julinspiration i form av bilder och text, bjöd paret på ett gäng recept också. Blir ni sugna? Köp Aftonbladets julbilaga - finns i butik från och med i dag till och med söndag. Åh! Blir ni lika pirriga av julen som jag?

3 kommentarer:

  1. Nämen, åh! Den tidningen och det reportaget bläddrade jag i hos mamma igår. Inte tänkte jag på att kolla vem som skrivit det! Jättefint! Heja dig!

    SvaraRadera
  2. Men snacka om framförhållning och tålamod jag skulle aldrig orka vänta på något så länge.

    mvh j

    SvaraRadera
  3. Charlotte: Tack!

    Johannas inredning: Finns inte så mycket man kan göra åt det?

    SvaraRadera