måndag 23 november 2009

WEEKEND

Som utlovat, här kommer helgrapport! I lördags morse satte vi oss i bilen och styrde mot Stockholm. Bo på hotell, stimmiga middagar med vänner och champagnedrinkar är nog det bästa helgnöjet jag vet.
IMG_3602
Vi bodde på Story Hotel, och jag bara jublar. Jag har bott på de flesta hotellen i Stockholm och det här är topp tre, om inte till och med det bästa svenska hotell jag bott på. Genomtänkt och unik inredning, bra service och väldigt avslappnat. Och en av de skönaste sängarna jag någonsin sovit i... Jag var såld redan där.
IMG_3603
Konsten på väggarna kunde man köpa sig egna exemplar av. Slog nästan till på Lovisa Burfitts 1000 dollar shoes... Kanske en annan gång.
IMG_3625
Lördagskvällen började med en bellini i hotellbaren och slutade på samma ställe med en annan drink. Men däremellan åt jag och A middag med två vänner. E, en av mina bästa vänner som bor i Stockholm och pluggar juridik och V, en gymnasiekompis som precis kom hem från Kreta där han jobbat som showartist...
IMG_3630
Vi åt tapas i mängder. Tapas är bra.
IMG_3640
Nästa morgon var jag trött, trött, trött (även om A som gick upp vid 07 var tröttare) men jag lyckades pallra mig ner till frukosten där E gjorde mig sällskap. Helgen får högsta betyg. Men kommande ska jag ta det lite lugnare, ser det ut som. Det blir antagligen en hel del jobb men jag ska försöka adventsbaka däremellan också. Och hänga upp någon julstjärna. Lite mer än fyra veckor kvar till jul! Glögg vad gott...

1 kommentar:

  1. När det gäller hotell i Stockholm så har jag snöat in på Rica. Har bott där ett par gånger. Dom har flera hotell men ett par av dom ligger VÄLDIGT centralt och man bor i stort sett vid Hötorget.

    Rummena är helt okej. Inte fantastiska men som sagt helt okej. Det ingår frukost och där är jag lite tveksam. Jag har hört två personer som sagt att dom väljer Rica JUST för frukostens skull och att den ska va så himla bra men jag måste sätta frågetecken här. SÅ bra är den inte. Tycker jag. (rent konkret så handlar det om att jag såg flugor vid sillen. Och att dom i personalen inte brydde sig om det. Jag ville inte ha sill till frukost men jag tycker inte det var okej att låta flugorna surra omkring vid sillen)

    En cool sak appropå det här med Rica hotell är att jag har gett mig in i någon mysko grej att jag mailat runt och frågat företag om jag kan få saker av dom eller i alla fall få saker lite billigare. Rent tiggeri. Jag har inga som helst skäl att få rabatt utan jag bara ber om att få det. Rica ger mig 10% och herregud du ska veta vad företag svarar. Jag får rabatt.

    Jag fattar inte att det här funkar. Men det funkar. Mitt tips är att fasiken skriv/maila till företag som ni är kunder hos och fråga om ni kan få rabatt eller få billigare eller gratis eller saker. JA, det är kanske skämmigt och pinigt att tigga men varför inte? Varför inte?

    SvaraRadera