torsdag 5 november 2009

SHOT

IMG_8570
Så. Nu är jag vaccinerad mot svinis. Känns skönt. Skönt att slippa tänka ska jag, ska jag inte, skönt att slippa rycka till varje någon hostar och tänka NU KOMMER DET. I dag var sista dagen för riskgrupper att vaccinera sig i kommunen. Nu tillhör ju inte jag någon riskgrupp, men jag tänkte eftersom det var sista dagen att jag kunde titta förbi där mot slutet och kolla om det fanns något överblivet vaccin som ändå skulle behöva slängas. Det fanns det! Så nu är armen öm och det ska hjälpas med glass. Glass hjälper mot allt.

Nu är jag ju egentligen inte särskilt rädd för den här influensan, även om jag tycker att man ska ta den på allvar och att det är bra att Sverige köpt in vaccin till alla, de som vill ska ha möjlighet att ta det. Men jag vill inte bli sjuk, och jag vill definitivt inte smitta någon annan som kan bli riktigt sjuk. I det här läget väljer jag att lita på myndigheterna och smittskyddsläkarna, för mig väger det tyngre än enskilda kritiker.

3 kommentarer:

  1. Vaccin som annars skulle slängas? Varför skulle det kasseras? Massvaccinationerna börjar ju nästa vecka.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Charlotte: Man kan inte blanda färre än tio doser åt gången, och går inte alla de tio doserna åt måste de slängas inom 24 timmar, för sedan kan man inte använda dem. Pratar ni inte om det här i skolan? Alla medier har rapporterat om det här de senaste veckorna...

    SvaraRadera