torsdag 27 januari 2011

BUDGETSTARS

IMG_2017
Nu så, nu så. Här kommer ett axplock budgetfavoriter från min skönhetssamling. Kanske inte mina favoritprodukter alla kategorier men likväl ett gäng schysta saker som passar alla plånböcker...

1. Torra läppar i januari? You and everyone else. En prisvärd produkt som faktiskt funkar är Carmex läppbalsam som finns både på burk och i tub. Ger fint glans också. Körsbärsvarianten doftar starkt - gillar du inte det ska du köra på den naturella. Säljs på ställen som 7-Eleven, Ica Maxi, Pressbyrån och vissa apotek för runt 45 kronor.

2. Den bästa budgetmascaran i världen stavas L'oreal Telescopic. Jag är en tjej som är av åsikten att en lyxmascara är väl spenderade pengar, men köper ibland på mig budgetvarianter för att testa marknaden. Denna ger bra längd, har en bra svart färg (och finns i tre andra färger), sitter perfekt hela dagen utan att smula. Borsten är lite hård (vanligt när det gäller billigare mascaror) men det är inget som stör. Finns på Kicks, Åhléns och typ alla ställen där smink säljs. Kostar 119 till 160 kronor beroende på köpställe.

3. Gloss från Max Factor som är mjukgörande med starkt pigment. Känns lite som ett läppstift men är som sagt mjukt och återfuktande. Gillade inte alls den här produkten när jag fick den på prov men började använda den mer och mer, nu har jag köpt en ny. För priset är den bra, 100 kronor och säljs på de flesta ställen som kränger smink.

4. Nagellack från Mavala har blivit lite av en klassiker, eller hur? Inte det bästa lacket som finns men håller bra och färgutbudet är enormt, i klass med dyrare märken. Mavala är snabba på att ta fram trendfärger och de små flaskorna gör att man faktiskt använder slut på hela lacket. 45 kronor, finns på Kicks och Åhléns bland annat.

5. Värmespray från L'oreal. Jag använder alltid värmeskydd från Toni&Guy men hamnade i en paniksituation då jag var tvungen att köpa nytt, fast jag hade hemma. Då slog jag till på den här, luktar som de flesta hårprodukter från L'oreal. Jag upplever att den skyddar bra och gör håret glansigare - mindre frissigt blir det dock inte, men vilken produkt fixar det i längden? Nä, då får man göra en Brazilian Blowout. Kostar 75 spänn och den finns bland annat på Ica.

6. Ansiktmask från Aco. Ett riktigt fynd! Innehåller en tjock, vit lera med små skrubbkorn att använda som daglig rengöring eller ansiktsmask. Jag använder den någon gång i veckan och det känns skön och skonsam mot huden utan skum färg eller doft. Finns på apotek för typ en 50-lapp. Dessutom är den dryg och räcker länge. En perfekt grej att alltid ha i badrummet.

7. Caffeine Eye Roll-on från Garnier. En ögonkräm (denna utan pigment) som ska minska påsar och mörka ringar under ögonen. Jag har inga jätteproblem med detta men tycker faktiskt att den liksom drar ihop huden under ögat och jämnar ut hudtonen. Kostar 90 kronor och säljs, precis som det mesta jag tipsat om, lite överallt.

Vilka är era favoritprodukter i budgetklass? Hit me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar