torsdag 13 januari 2011

DREAMINGOFSPRING

Bild 111
Åh. Jag har alltid varit en typisk vintergnällare. Främst för att jag hatar snö. Innan jag flyttade till Sverige hade jag typ aldrig sett snö, inte som jag kunde minnas (däremot älskar jag regn - kan det regna mer och snöa mindre?). Men den här vintern hände något! Jag slutade gnälla, tyckte att "lite kyla är väl inte så farligt" och kunde faktiskt (hör och häpna) nästan uppskatta den. Men nu är min positiva inställning slutkörd. Nu vill jag ha vår. Bilden ovan togs i slutet av förra sommaren. Den visar inte alla tusen myggbett, hur mycket man svettades eller hur solen väckte en tidigt, tidigt varje morgon (så irriterande!). Den visar rosa naglar, sommarhy och blont, blont hår. Åh, vad jag längtar efter rosa naglar. Och det där glow:et som man aldrig riktigt lyckas få till vintermånader. Ge mig vår nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar