onsdag 19 januari 2011

POSITIVITY

jag&ellen
Gammal bild på mig och E. Mina vänner ger mig mycket energi...

Något jag tänker på ofta är motivation. Hur jag ska känna mig så motiverad som möjligt, vad som sänker min motivation och vad som höjer den. I går var jag nere i en skitjobbig motivationssvacka, jag vet att det antagligen beror på mörkret och kylan men jag vägrar gå deppig halva året. Även om det kan vara tufft försöker jag verkligen ha hög energi för det mesta. Nu varade den där tröttheten och deppen bara några timmar, redan på kvällen kände jag mig mycket bättre och i dag har jag solstrålat mig genom allt. Självklart mår man dåligt i bland, och det kan nog vara bra också. Men! För mig är det viktigt att känna igen de där signalerna tidigt, tidigt. Och göra något åt det direkt. Jag vill nästan påstå att det är den här metoden som gör att jag varje dag känner mig lycklig, glad och peppad på nya utmaningar. Att jag orkar jobba så mycket. Att jag tar mig tid att höra av mig till de jag älskar och försöker ge energi och kärlek till andra. Det är så viktigt att känna sig själv, att vara psykiskt stark. Eller att sträva efter det. Den här veckan är jag stolt över en tjejkompis som för några veckor sedan insåg att hon behövde en paus från sin utbildning. Motivationen, glädjen fanns inte där. På två veckor (!) skaffade hon ett jobb och nu ska hon istället ägna våren åt att jobba och hitta ny motivation till sitt mål. Det kallar jag styrka, mod och självkännedom. Helt fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar