lördag 1 januari 2011

MYTWENTYTEN

jan2
Nyår 2009 skålade vi in på stranden i Jönköping. Jag hade precis slutat på Jönköpings-Posten. Om några veckor skulle vi flytta till Stockholm, men hade ingenstans att bo. Två veckor innan vårt förstahandskontrakt på Slottsgatan gick ut hittade vi en perfekt lägenhet i Vasastan. Sista minuten ja tack!
IMG_4066
Jag fyllde 22 år efter två veckor i vår nya stad. Allt var konstigt, upp och ner. Men det vände snabbt och när februari blev mars var vi som hemma...
IMG_4106
... Då promenerade vi runt Djurgården, gick på museum och utforskade stans brunch-utbud. Det var kallt och jävligt, men vi kunde inte bry oss mindre.
IMG_4111
I mars flög jag också ner till Malmö för att hälsa på en av mina bästa vänner J som hade blivit med ny lya. Vi gick på teater, drack vin och dansade loss på KB.
IMG_4146
I april kom värmen och häng på uteservering var givet. East fick många besök av oss denna vår, eftersom det trots allt blir kallt om nätterna och deras värmelampor är högeffektiva...
IMG_4181
... Jag teamade ihop mig med Cecilia Blankens och assisterade henne på modeplåtningar för Expressens bilagor. En helt ny värld av slit, skratt och kaos.
IMG_4261
I maj åkte jag ner till Jönköping för första gången sedan jag flyttade därifrån. Drack drinkar med C på Småländska Kolonin och hängde med familjen...
IMG_4322
... I maj åkte jag också på blixtvisit till London för en begravning. Maj var den brutalaste månaden detta år, och i livet. Jag grät varje dag. Jag förlorade en fantastisk människa och började i samma veva på ett nytt jobb. Ofta tänkte jag att jag aldrig skulle sluta gråta. Ofta tänkte jag att den smärtan skulle få mitt hjärta att stanna.
juni
I juni trängdes vi på Gustav Adolfs torg och såg ett kungabröllop...
IMG_0377
... Jag blev varm i kläderna på jobbet som reporter/redaktör på Expressens inredningsbilaga och tillbringade min fritid med att njuta av sommarnätterna. Inte alltid med en mojito i näven, men nästan.
IMG_0418
Hela juli var det 30 grader varmt och förutom att vara upptagen med att svettas gick också en av mina bästa vänners möhippa av stapeln. Varje natt sov vi med vidöppna fönster och sommaren var som bäst just där och då.
aug
I augusti var vi på vårt första kompisbröllop! C och K bytte ringar och vi grät ikapp... Typ så.
Bild 118
Samma månad blev jag blondie...
Bild 97
September tillbringade vi som sig bör, på olika restauranger. Typisk höstsyssla som bara är så fantastisk!
IMG_1424
I september började jag också frilansa. Ett stort steg för mig som trygghetsjunkie, men visade sig vara en av de bästa besluten jag någonsin har fattat.
IMG_0943
Oktober var späckad med events och pressvisningar...
IMG_1146
... Löven var gula, prassliga och fina.
IMG_0776
Jag hittade en helt ny grej att vara kräsen om. Kaffe!
nov2
I november åkte vi till London och firade sambons födelsedag...
IMG_1316
... Fyra dagars total avkoppling i storstadsbrus. Underbart!
IMG_1489
December kom snabbare än väntat och dags igen för pepparkakor...
dec2
... Efter en hektisk och galen jobbmånad smälte jag ihop till en liten hög och åkte ner till Jönköping för att fira jul.

Hade någon berättat för mig om i dag för ett år sedan hade jag varit tveksam. Kan det bli så bra? Ja, det kan det. För ett år sedan hade vi sagt upp både jobb och bostad, bestämt oss för att flytta till Stockholm utan att veta hur något skulle bli eller var vi skulle hamna. Men ibland måste man kasta sig ut, i det stora och det lilla. Skaka om lite grann. Jag är grymt taggad - 2011 kommer bli ett fantastiskt år. Det ska jag se till! Gör det du också. Bisou!

A few pictures from my year, the year I quit my job and moved away to follow my dreams...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar