onsdag 23 april 2014

Matdag med mindre glam

Inte för att jag äter extremt glammigt i vanliga fall men idag har det nog ändå varit lite mindre tjusigt än vanligt. Det började vid frukosten. Nähä, vi har inga bananer hemma till smoothien. Kaffet är slut. Inga nötter, inte heller någon färsk frukt. Havregrynsgröt kanske? Kan ju vara gott ibland. Men den påsen hade snubben i huset visst slukat slut en timme tidigare. Det blev keso med drottningsylt. Också en frukost...? En mindre glammig, men god, lunch. Curry(blomkåls)ris med kyckling och gröna ärter
Då var ju faktiskt lunchen en uppgradering även om den åts utan sällskap, på kontoret och ur matlådan. Så kul är det inte att diska liksom. Curry(blomkåls)ris med kyckling och gröna ärter. Smakade faktiskt riktigt bra!

Riv blomkål på den grova sidan och stek några minuter med kokosolja. Häll på en halv deciliter vatten och så mycket currykrydda du vill, jag rekommenderar mycket. Det är klart när vattnet har kokat bort. Rör om under tiden!

I kväll blir det rester omgång nummer två för dagen men då pulled pork som stod i min ugn igår. Jag äter köttet med en mixsallad (spenat och rucola) och avokado, limejuice, lite olivolja. Kanske mango. Så gott! Skulle ni tycka det var kul om jag rapporterade kring en helt vanlig matdag någon gång? Jag garanterar inte tjusiga matbilder eller någon guide i så här bör du äta men mat är det som alla verkar vilja veta mer om, i alla sammanhang. Och ibland är man ju bara nyfiken... Det är jag!

1 kommentar: