måndag 21 april 2014

Spring fever!

Åh, skönaste påskhelg! Vilken underbar grej, ingen press, stress eller köphets. Bara vila, lek och sol. Jag vågar nog utnämna påsken till årets högtid, i alla fall i min bok, den lyckas varje år dyka upp ur ingenstans men alltid med perfekt tajming. IMG_4760 Efter en ledig långfredag med världens längsta träningspass (när hinner man annars hänga på gymmet i två och en halv timme?) och bio blev det lördag, ingen sovmorgon utan istället ett mycket välbehövt besök hos min favorit Patrick på Corinne and Friends. Nästa år fyller vi fem år! Och mitt hår behövde verkligen lite kärlek nu efter ganska många månader utan. Ett litet klipp och några blonda toppar senare kände jag mig faktiskt lite härligare. Med mitt nya svall blev det sedan en take-away kaffe och långsam promenad förbi körsbärsträden i Kungsträdgården. En Stockholmsklassiker som min kille har missat varje år. Nu var det dags!IMG_4807
Inne på Topshop några timmar senare hittade jag den mjukaste bomullsskjortan. Och med tanke på att  just denna passade mig rätt bra (för en gångs skull) var det klappat och klart.IMG_4828
Att strosa på stan och provsitta fåtöljer, det är en trevlig aktivitet vi brukar ägna oss åt ibland. Ganska avslappnande om man inte har bråttom. Så kan man ha djupa diskussioner bland möblerna också. Och kaffe hemma i vardagsrummet för att runda av eftermiddagen är fint, särskilt när man har rosa snittblommor på bordet.
 IMG_4852 IMG_4851
Skjortan fick hänga med på äventyr redan samma kväll. En pizza och ett glas prosecco på lokal här i närheten. En perfekt kväll!

Hoppas ni också har haft en riktigt skön och kravlös påskhelg friends, vila ut en dag till ni som kan. Själv ska jag smygjobba några timmar imorgon men också hinna till gymmet och fortsätta rensa garderoben här hemma. Ett projekt som aldrig verkar vilja bli klart... Pust! Godnatt x

1 kommentar:

  1. Låter som du har haft en fantastisk påskhelg. Underbart! :D

    SvaraRadera