lördag 7 mars 2009

MOVIENIGHT

I kväll blev det sen middag och film tillsammans med sambo, och såklart en liten chokladkaka med mintsmak från Lindt. Godast just nu! Det verkar förresten som (enligt min statistik) att de flesta av er som följde min gamla blogg nu har hittat hit. Kul! Däremot är ni ruskigt sparsamma med kommentarer, så vad gillar ni det nya formatet? Saknar ni mina långa textsvammel eller är det rätt skönt med (äntligen) lite fler bilder från min vardag? Utan er respons är det inte lika kul att blogga, so tell me! 

8 kommentarer:

  1. Kul med fler bilder, även om jag saknar dina mer "djupa" inlägg. Du tar riktigt fina kort!

    SvaraRadera
  2. Det är kul att du kommit igång igen, skulle dock vara lite roligare med nån bild på dig då och då eller iaf på människor. är inte så svårt att ta snygga bilder på en parfym liksom... eller kanske på djuren?

    SvaraRadera
  3. saknar recepten :(

    SvaraRadera
  4. I LUV U! och din blogg såklart, kul att du e tillbax!

    SvaraRadera
  5. Tycker att det är jättekul att du är tillbaka. Har saknat din blogg!

    Mitt spontana första intryck av din nya blogg är att den känns trevlig. Jag trivs. Bilder gör text lättare att läsa. Trots att jag själv är en text-älskare så erkänner jag det.

    Även om det är sant att en bild säger mer än 1000 ord så finns det också saker som bara text kan berätta. Och du är ju så himla bra på att skriva så du behöver inte vara rädd för att långtextblogga också.

    Jag tycker du ska göra lite som du känner för. Känner du för att skriva ett mega-text-inlägg så gör det, men känner du för att använda bilder så gör det.

    Hm... nu vandrar mina tankar iväg igen, men det är i alla fall så att jag har en släkting som är författare. I en av hans böcker så ägnar han typ 2-3 sidor åt att beskriva en telefonsvare. Alltså en telefon-svarar-pryl. Allt beskrivs i detalj - plastens utseende, knapparna, you name it. Den där beskrivningen, som jag läste för typ 10 år sedan, still haunts me. En bild säger mer än 1000 ord men att faktiskt lägga ner mer än 1000 ord på något som en bild hade kunnat beskriva blir snudd på surrealistiskt.

    Hans beskrivning visade på något sätt att vissa saker ska beskrivas i text och andra i bilder och att det blir konstigt om man väljer fel format för beskrivningen.

    Får jag gissa så tror jag att det var hans poäng med beskrivningen av telefonsvararen.

    Nåja. Din blogg är jag nöjd med. Du verkar ha en alldeles utmärkt smak och fingertoppskänsla för vad som går hem hos läsarna så jag är alldeles lugn.

    SvaraRadera
  6. Din blogg är bra hur den än ser ut, din värme syns genom inläggen och man blir alltid glad när man ser att du skrivit ett nytt inlägg. Kram

    SvaraRadera
  7. gillar den! men det skulle vara kul med lite blandning av inlägg. alltså mer "text-inläggg" också.

    SvaraRadera