lördag 18 april 2009

HOMEMADETORTILLAS

Det här med att äta tillsatsfritt kan ju vara lite klurigt, speciellt eftersom vi tog det steget längre för några veckor sedan och bestämde att vi inte skulle äta några tillsatser alls hemma. Tacos till exempel, är ju helt uteslutet. Men vad fasen! Santa Maria fanns väl inte för hundra år sedan? Nej, just det. Både salsa, tortillabröd och tacokrydda kan man ju göra själv, helt från grunden. Och det gjorde vi igår! Mycket gott och naturligt, är mitt slutgiltiga betyg. Ost och nachos får man skippa, men det gör ingenting. Tar lite längre tid, men desto skönare att slippa E-ämnen, tillsatt stärkelse och färgämnen. Vet ni att det bara är 1,5 procent advokado i Santa Marias guacamole dip? Jag tycker det är så jävla sorgligt.

1 kommentar:

  1. Hej. Om du vill undvika tillsatser i mer än livsmedel så kan jag ju tipsa dig om lush. Dom har superbra och lyxig hud och hårvård med så lite tillsatser som möjligt... Jag försöker också äta så lite tillsatser som möjligt (är inte lika hardcore som du än dock, men det är inspirerande) och jag har även gått över från bodyshop (där jag köpte det mesta) till lush när det gäller sånt... Finns i bla göteborg och stockholm och på nätet förstås (lush.se). Om du inte har testat så borde du det...

    SvaraRadera