lördag 6 juni 2009

BRIDALSHOWERS

Mer bröllopsrelaterat. Ni kan ju tro att jag är besatt, men jag bara måste efter Ebba von Sydows krönika om möhippor i Expressen. Visst är möhippor sjukt överskattade. Blivande brudar verkar alltid bli missnöjda. Kompisar (som kanske egentligen inte vill vara där men måste, vem vill ha en möhippa med bara fem vänner?) lägger tid, pengar och ångest på att det bara måste bli rätt. Jag har hört det mesta. Tjejer som blivit bjudna på en möhippa och som faktiskt inte förstår varför (kanske är de tillsammans med brudgummens gamla klasskamrat eller något annat avlägset). Splittringar bland kompisgäng för att blivande bruden inte varit "tillräckligt tacksam" eller kompisarna som "inte planerat tillräckligt bra". Bråk, tårar och besvikelse.

Om jag någon gång får en möhippa hoppas jag att de blir med de närmaste, de som alltid funnits där. En handfull tjejer som kan göra något kul, äta en god middag och snacka skit. Utan bråk, tårar och besvikelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar