torsdag 23 juni 2011

ITALIANDINNER

IMG_2892
Ingen ork till middagen? Släng ihop en plocktallrik!

Det var någon som klagade på att det var för mycket matbilder i bloggen, men jag kan ändå inte låta bli att posta en snapshot på gårdagens middag. Jag fixade ett fat med supergod plockmat, chark och ost från Vasastans Ost & Matmarknad tillsammans med röra, marmelad och nötter. Så himla enkelt och gott, detta intogs framför en småkul komedi i soffan. Så trött på regnet nu! Känns som att sommaren aldrig kom och sedan gick över och jag hann inte göra någonting kul...

4 kommentarer:

  1. Absolut inte mindre matbilder. Det är därför jag och många andra som jag känner besöker din blogg - för att vi får matinspiration. Jag älskade dina recept förr i tiden coh alla dina matbilder är så fina. Är det månne någon slags kronärtskocka som marinerats på bilden? Var fick du tag i den?
    Puss

    SvaraRadera
  2. hej - kan du svara tack?

    SvaraRadera
  3. Anonym: Yes, det är marinerad kronärtskocka - supergott! De köptes också på Vasastans Ost & Matmarknad faktiskt, men det är superlätt att marinera själv. Köp kronärtskocka på burk och marinera med lika delar oliv- och matolja plus de kryddor du känner för. Jag tycker citron eller vinäger samt timjan och rosmarin är grymt gott! Lycka till - och jag lovar, ska inte sluta med matbilder!

    SvaraRadera
  4. Men, Danielle - på burk? Inte den riktiga sorten då?

    SvaraRadera