fredag 3 juni 2011

PROTECTYOURSKIN

Bild 2011-06-03 kl. 14.24
Jag och mina krämer...

Hudterapeuten jag går till på min salong säger varje gång jag är där att jag måste skydda mig. "Du MÅSTE skydda dig, det säger jag till alla mina kunder - man måste SKYDDA sig". Ja, det kan lätt bli lite komiskt. Men hon har rätt. Hudcancer blir allt vanligare och en stor riskgrupp är unga tjejer. Tänk på att använda solskyddsfaktor även när du inte solar, ditt ansikte utsätts för solen varje dag - även när du inte ligger på stranden. Dessutom - gör det till en vana att alltid ha en liten flaska med solskyddsfaktor för ansiktet i väskan då det verksamma ämnet i krämen avtar efter bara ett par timmar. Man måste alltså fylla på med smörj - flera gånger per dag. Jag har hittat en perfekt ansiktskombo för min hy, Dermalogicas Ultra sensitive faceblock, som är en lätt färgad dagkräm med spf 25, åker på varje morgon. Under dagen och kvällen fyller jag på med Oil free matte block, spf 20 som lämnar ansiktet matt efter det har torkat in - perfekt över smink!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar