onsdag 29 februari 2012

Anteckningar från gårdagens pass

Just det, jag tänkte dela med mig av min tankar efter gårdagens pass. Jag vet inte hur det är med er men efter ett besök på gymmet försöker jag reda ut några små tankar om hur det har gått och varför. För att bli bättre såklart. I går tänkte jag på det här...

- Jag har en ful ovana och det är att jag ofta håller andan när jag tränar. Speciellt när det blir riktigt tungt. Helt idiotiskt eftersom det mest resulterar i yrsel och dålig kraft. Läxa blir att tänka mer på andningen i framtiden.

- När jag har haft ett kortare träningsuppehåll och gör ny premiär på gymmet är jag antingen supertaggad eller lite rädd. I går var jag nog lite rädd. Vissa övningar kändes svåra och jag tänkte jag kan inte, jag kan inte då och då. Prestationen blir sämre och träningen blir tråkigare. Nästa gång rädslan kommer ska jag döda den istället för att ge efter.

- I går när jag gjorde en ryggövning ställde sig två killar framför mig och blockerade hela spegeln eftersom de skulle ha en liten pratstund precis där. Jobbigt eftersom jag inte kunde hålla koll på tekniken. Nästa gång ska jag säga till (snällt) men framförallt ska jag tänka på att inte göra samma sak mot någon annan. Jag tror säkert de flesta bryter fler vett och etikett-regler än vad de tror...

2 kommentarer:

  1. Man SKA hålla andan i den koncentriska fasen. Viktigt speciellt i övningar som knäböj och marklyft. Det hjälper till att hålla buktrycket.

    SvaraRadera
  2. Jennie: Enligt Philip ska man inte hålla andan och efter en snabb googling verkar det vara delade meningar - som med det mesta. Jag känner verkligen att jag får mer kraft när jag andas ordentligt!

    SvaraRadera