måndag 6 februari 2012

På tal om utmaningar...

Jag hade ju tänkt bli lite mer ekonomisk i år. Framförallt använda sakerna jag har istället för att köpa nytt mer ofta än sällan. Hm. Ja, jag har ett sparkonto som får mycket kärlek men jag borde fortfarande spara mer. Framförallt köpa mindre - ni fattar vad jag menar. Januari gick inte direkt i några sparsamma tecken så nu är det nya tag för denna månaden. Den icke-shoppande månaden. Vilket då innebär att inte köpa något som är relaterat till kläder, smink eller hudvård. Jag har redan inventerat och jag har alla krämer, duschtvålar och maskaror jag behöver så inte ens några såkallade nödvändiga köp kommer det bli. Nagellack och ögonskuggor har jag ju in i evigheten. Dessutom fyller jag år snart. Hur mycket kan en tjej behöva?
Bild 2012-02-06 kl. 15.18 Bild 2012-02-06 kl. 15.18 #2
Självklart kommer ju detta gå jättebra! Att shoppa är ju inget nödvändigt ont direkt. Eller?

Jag ska dock köpa ett skrivbord (företagsutgift). Är rätt säker på att det blir Loop Stand Table från Hay. Den har perfekta mått och bra djup vilket annars är ganska svårt att hitta har jag märkt. Jag har levt med en värdelös arbetsmiljö alldeles för länge (hukad över en liten laptop på en ranglig stol). Nu ska det bli ändring på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar