torsdag 2 februari 2012

Fitness i en Bayswater

Så här hopplöst såg det alltså ut i dag. Gymskor, handskar och vattenflaska nerproppade i min Bayswater. Eftersom jag inte duschar på gymmet (bor två kvarter bort) behöver jag inte mer än några få saker med mig vilket liksom inte motiverar en stor gymbag. Samtidigt - jobbigt att inte ha en annan väska för grejerna. Tips på liten väsklösning uppskattas!
Annars har jag haft tre träningstankar i dag...

- Fokus gör verkligen under för ens prestationer på gymmet. De dagar jag är mer ofokuserad känner jag mig alltid svagare och sämre. Jag skapar ingen riktigt kontakt med mina muskler och resultaten blir inte alls de jag vill ha. I dag var 100 procent fokus på att verkligen vara i rörelsen, ta ut den, ha med hela muskeln. Det säger sig själv - jag slog en massa rekord. En PT räcker inte för att få en vältränad kropp, man måste själv jobba för den. Fokusera mera!

- Philip berättade om någon studie för mig där man hade dragit slutsatsen att det inte gick att gå ner i vikt och träna samtidigt. Tränar man så äter man nämligen mer och då blir det plus minus noll menar studien. Jag har lyckats med två saker som de flesta experter anser vara omöjligt - jag har orkat träna och bygga en jävla massa muskler på LCHF. Och jag har lyckats bygga muskler på energiunderskott! Ligger man på kaloriunderskott går man ner i vikt till slut. En vältränad kropp med mycket muskler förbrukar mer energi både i vila och som aktiv. Det finns alltså all anledning att dra ner på kolhydraterna (och därmed också kalorierna) och styrketräna samtidigt om man vill gå ner i vikt.

- Jag funderar på att göra träningsvideos en gång i veckan. Korta klipp där jag visar tre övningar som går att göra hemma med egen kroppsvikt eller enkla redskap (som hantlar, pilatesboll, kettlebells). Men bara om ni vill! Ge gärna förslag i kommentarerna på vad ni vill ha!

Hoppas att allt går bra med utmaningen! Nu är vi snart halvvägs!

4 kommentarer:

  1. Jaaa, det vill jag gärna se :)

    SvaraRadera
  2. jag tycker träningsvideo låter asbra! hur gick yogan?

    SvaraRadera
  3. Jag vill jättegärba se träningsvideor! Vore superkul!

    SvaraRadera