torsdag 9 februari 2012

Tänder och torrschampo

Är det någon mer än jag som har behövt pausa lite i utmaningen? Jag gissar på ja. Det känns som att alla är magsjuka, förkylda eller har feber. Själv har jag ju mitt tandproblem, träffade en kirug i morse och tog röntgenbilder inför operationen. Jag vet ju att jag 1. Inte har något val, den här tanden orsakar bara en massa skit och måste ut! 2. Att jag inte kommer ångra det och att, när allt har läkt och så, jag säkert kommer vara jättenöjd över att jag gjorde det. Till er som har gjort detta - är det värt att be om lugnande eller inte?

När jag var 16 år plastikopererade jag mitt ena öra och trots att det var rätt panikartat, gjorde ont i veckor och att jag sov typ 42 timmar på två dygn (utslagen, ja tack!) har jag ju aldrig ångrat det heller.
Bild 2012-02-09 kl. 15.46 #2
Till något trevligare kanske? Ett litet tips såhär när det är högsäsong för bad hair-days (vinter!) är torrschampo från Batiste. Efter alldeles för många flaskor av dyra diton provade jag en sådan här och var såld. Minst lika bra (om inte bättre) än de i 200 kronors-klassen. För 79 kronor!

3 kommentarer:

  1. Nej be inte om lugnande! Min käkkirurg uppmuntade mig att göra det utan o det gick bra trots att jag var livrädd o nervös. Bedövningen sticks men e grym och det går FORT sen, trots att min tand satt heeelt galet o va svår att få ut. Hade inte ont efteråt, klarade mig på ipren o alvedon o började äta försiktigt efter nån dag, låt dig ej skrämmas upp av mardrömshistorier om hemsk smärta o flytande föda i veckor som jag gjorde i onödan. Och ja tanden satt i nederkäken. Lycka till hoppas det går lika smidigt som för mig!

    SvaraRadera
  2. Nej, du behover inte fa lugnande. Du kanner exakt ingenting. Jag kyssnade pa musik pa min ipod! Aven om det kanns som att dem ska dra av hela underkaken pa dig, sa ar det inte obehagligt direkt. Lite konstigt, men inte obehagligt, for du kanner ingenting

    SvaraRadera
  3. Jag har inte gjort något sånt här men tänker spontant att jag skulle vilja ha allt lugnande som finns. Jag tänker lite på det som med föda barn och då kan det handla om att ha mer ont eller mindre ont och då skulle jag rösta för att ha mindre ont.

    Men jisses, du får berätta när du ska göra det så att jag får ha lite sympationt då. Och sedan måste du blogga om hur det gick.

    SvaraRadera