torsdag 17 oktober 2013

Benmos deluxe

Jag är i Jönköping och härjar runt ett par dagar. Så, torsdag i dag och dags för benmos som genomfördes på Sveriges typ bästa gym - Friskis här i stan! Älskar det stället, det finns riktigt bra utrustning och ett stort plus för att boxarna med fri stång typ alltid är lediga. Jag ockuperade en av dem i över en timme i dag - lyx! Hade riktigt gott om tid så totalt var jag på plats i två timmar även om det mesta av den tiden ägnades åt rörlighetsträning och foam roller-terapi. I dag lyfter jag på det grymmaste gymmet i hela Sverige - Friskis Jönköping
Dagens pass såg ut såhär...
- Pausade backsquats (ATG, naturligtvis). 2 sekunder ner, 1 sekund i botten. 10 x 3, 50 kg.
- Marklyft med ryckgrepp (brett grepp). 6 x 3, 50 kg.
- Marklyft, tvåor. 50-60-70-75-80-85. 85 kilo i videon nedan. Lätt!
- Utfall bakåt, frontrack. 5/5 x 3, 35 kg.

Avslutade med en AMRAP på 6 minuter med 5 boxjumps, 10 double unders, 5 burpees.
Känner att jag har bra flow nu. Äter mycket, tränar hårt med bra fokus och får resultat både tekniskt och styrkemässigt. Får jag bara lite bättre ordning på sömnen blir det hela topp. Känslan just nu när jag sitter i sängen med min laptop, hög på endorfiner och med brännande ben. Få saker slår det alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar