onsdag 23 oktober 2013

Disciplin och äppelchips

Det är en sjukt nöjd tjej som sitter framför datorn, knaprar äppelchips, dricker en proteinshake och skriver det här inlägget! I dag har jag jobbat i studio och skrivit som en besatt så det fanns inte en chans att jag kunde klämma in träningen på dagen som jag brukar. Ingen big deal, jag kör på kvällen tänkte jag. Kom hem mycket senare än vad jag trodde, var tvungen att äta middag och sedan kände jag mig bara trött med stel nacke och huvudvärk. Klockan hann bli åtta och, nä, jag kände ingen lust att gå till gymmet. Bokade och avbokade i mitt huvud säkert 20 gånger innan jag bestämde mig för att köra vilodag nu och träna i morgon. Gårdagens maxning (ska rapportera mina resultat i morgon!) gjorde sig påmind genom extrem träningsvärk och lite matthet.

20 minuter efter det beslutet så bara: F it! Nu kör vi! Kom till gymmet strax över 21, fullt ös och massa folk. Eftersom det är cardio på tisdagar blev det cirklar med svingar, double unders, rodd och burpees. Att vara 30 sekunder burpees med 30 sekunder rodd några varv är typ döden. Sedan löpbandsintervaller tills jag var blöt som en disktrasa. Svettfest!
Svettfest22.30, precis klar med löpbandsintervaller och cirklar bestående av kb-svingar/burpees/rodd. Pulsen uppe på 194 på löpbandet, jag gav allt jag hade. Kom hem från jobb sent, ont i huvudet, stel i nacken. Tänkte först flytta dagens pass till i morg
Sedan då? Så nöjd, glad och STOLT över att jag tog mig i kragen och pallrade mig dit. Disciplin är det som har tagit mig hit i dag och varje gång jag väljer att kämpa istället för att ge upp får jag en grym boost av motivation. I morgon är det vilodag och nu kommer den göra nytta. Underbart!

Vill tillägga att jag givetvis att hoppat träningen om jag verkligen känt mig skadad eller sjuk på något sätt! Don't worry...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar