onsdag 18 juni 2014

Eating Stockholm: Matdistriktet

Inför sommarens parkhäng måste jag tipsa om Matdistriktet. En av de bättre ställena i Vasastan (lucky me!) och där du troligtvis hittar mig om jag har dissat matlådan för dagen. Plus halva PT-Stockholm ;) 

Prismässigt är det inte budget (du betalar per hekto, eller investerar i ett klippkort om du planerar att bli stammis...) men buffén är fantastisk och du får vad du betalar för - riktigt gott grönt med flera olika proteinkällor att välja på. Bäst är nästan rörorna, förra veckan åt jag en ljuvlig mandelpesto och idag högg jag in på citronmajo. Och så finns det alltid frön och nötter att strö över maten. What's not to love?
IMG_0200 IMG_2576
Fredagens lunch från Matdistriktet. Vilken färgfest! Adressen är Rådmansgatan 57. 

Vilka ställen ligger i topp när ni vill ha en god, näringsrik lunch?

2 kommentarer:

  1. Men vilket ställe! Grymt att ha i närheten av jobbet. Själv jublade jag av lycka när jag hittade ett ställe som serverade en Paleo-box med sötpotatis, kyckling och guacamole ett stenkast från jobbet. Såå gott! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt underbart! Men Paleo-box låter NOG så fantastiskt... Dreggel...

      Radera