måndag 2 juni 2014

Hello June!

Nu är det officiellt sommar! Hurra! Och ännu en ledig långhelg är förbi. I år har jag haft som mål att jobba mer effektivt och framförallt skilja mer på jobb och fritid. Liksom undvika att mosa ihop de två liven. Även om det kan verka charmigt att jobba nätter på balkongen, ute i stugan på Gotland eller för all del i kön till tullen på Heathrow (ja, detta har hänt!) är det ibland också oskönt och stressigt. Så, jag har skärpt till mig med nya rutiner och även om det fria livet är gött i teorin trivs jag faktiskt också riktigt bra såhär också, med riktiga kontorstimmar.

Som en del av de nya rutinerna jobbar jag gärna 150 procent då och då så att jag kan vara ledig med vänner och familj på röda dagar. Och jag har lyckats vara ledig alla långhelger hittills i år! Den som precis var blev extra bra med kompishäng, middagar och sedan en söndagsbrunch som vi bjöd på här hemma. Ballonger, apelsinjuice och bacon. Kan det bli bättre? image-2
Det blev en ganska klassisk engelsk frukost med goda korvar, pocherade ägg, ugnsbakade grönsaker och bacon. Så slängde vi in lite bananscones med bärsylt, clotted cream och grekyoghurt med granola. Planen var att alla skulle hamna i matkoma och inte kunna åka hem. Tyvärr funkade det bara fram till kvällen...
image 4
På tal om gott, efter PT-passet idag blev det mellis med yoghurt, jordgubbar och glutenfria smörgåsar. Jag inser mer och mer att fitnesslivsstilen inte är något för mig ;) Jag trivs bäst med att äta klassiska rätter gjorda på bra råvaror. Proteinrikt gärna med mycket grönt som smakar. Mat som gör att just min kropp fungerar som bäst. Pulver och kvarg känns rätt avlägset, om jag ska vara ärlig... Kanske skriver jag lite mer om det där med mat snart, eftersom det verkar engagera de flesta.

Annars då? Har satt ett nytt PB i power snatch, en vikt jag failat i typ tre veckor. 43 kilo. Kanske ett av de fulaste lyften någonsin men över huvudet kom den. Och 40 kilo börjar kännas riktigt stabilt och lätt, det är jag mest nöjd med. Träningen är lite lugnare denna vecka som uppladdning inför en ny, tung period. Längtar! Går det bra för er? Tappar ni motivationen när sommaren kommer eller blir det lättare att få tid med träningen?

Saying hello to June and goodbye to a great weekend with friends. Dinners, long walks and Sunday brunch at our place. We whipped up a traditional Engilsh Breakfast (love it!) and chatted the whole afternoon. Quality time at it's best!

1 kommentar: