fredag 13 juni 2014

Sweaty mess!

Happy Friday! Haha, ni som har läst min blogg länge (och nu snackar vi länge, typ ni som var med 2008) minns kanske min förkärlek till Photo Booth-bilder. Det var före Instagram det...! Och en flitigt använd filler när man liksom inte hade några andra bilder till hands. Då hade jag ju inte en bra mobilkamera och orka ta med vanliga kameran jämt (tänkte man) fast nu orkar jag inte just för att luren är så himla smidig. Men lite trist ändå, att fotosamlingen helt plötsligt blev kvadratisk med filter...
Bild 2014-06-03 kl. 14.57 #3 Bild 2014-06-03 kl. 14.57 #5
Avslutade ni veckan på ett skönt sätt? Med ett gött gympass, ett glas vin eller en god middag? Själv lyxade jag till det med hämtlunch, en fredagsbukett och ett träningspass. Dissade överfulla Sats för en betydligt tommare Crossfit-box och hakade på sista passet för dagen. Crossfit-pass är som standard uppdelade i ett styrkemoment och sedan följer konditionen, svettiga cirklar och sådant där gött.

Idag stod maxning i marklyft på schemat hos Concor. Själv kände jag mig rätt sliten i rumpa, baksida lår och bål. Inget läge att köra ettor utan satsade istället på att bygga upp till en tung trea. Lyften kändes förvånansvärt lätta, tekniken bra. Jag misstolkade nog min dagsform som var betydligt bättre än vad jag först trodde. Men, höll mig till planen ändå och avrundade med tre repetitioner på 90 kilo. Nytt PR! Jag älskar verkligen att maxa men det finns något så otroligt häftigt med att kunna reppa tunga vikter. Sedan följde det svettiga... .

3 varv av...
1 min L-pull-ups (så många reps som möjligt, jag körde ringrodd istället. Tips om du inte kan göra strikta pull-ups!)
1 min box jumps (jag körde två fötter, de andra en i taget), höjden runt 30 cm.
1 min wall climbs
1 min static hold at top of ring row (positionen högst upp i ringrodden, statisk)
1 min burpees
1 minut vila

Kör så många reps som möjligt under minuten och byt sedan övning. Gör hellre övningen lättare och satsa på bra teknik. Om det är någon övning ni inte har koll på - googla! Tre varv blir totalt 18 minuter. Snabbt, effektivt och total svettfest.

Imorgon blir det en snabb sväng till gymmet igen. Lättare vikter och övningar som stärker mina svaga länkar, viktigt att lägga fokus på dem också :) Hoppas ni får en underbar helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar