måndag 30 juni 2014

Proffslyft på SM-veckan

Idag börjar SM-veckan! Proffsen inom tyngdlyftning och styrkelyft (och fler sporter såklart) visar upp sina krafter, så kul! Alla sporter blir ju roligare när man har lite koll på atleterna och det här året känner jag till sex, sju stycken namn i startfältet. Concors head coach Calvin tävlar och så några stycken från Crossfit Nordic också! Sedan kollar jag ju självklart in Carita Hansson och Angelica Roos som nyligen tävlade för Sverige i EM. Tyngdlyftning som sport har ett rejält uppsving framför sig, allt fler börjar lyfta och bli riktigt bra på det. Själv tränar jag nu för att kunna börja tävla nästa år, så jag kommer med andra ord sitta bänkad vid SVT Play och suga åt mig av all inspiration.

HÄR hittar du startlistan för damerna, HÄR finns listan för herrarna.

Herrarna lyfter precis just NU, men jag hittar tyvärr ingen länk till någon SVT-sändning. Däremot verkar det som om man kan kolla live HÄR. Damerna lyfter imorgon mellan 11 och 14, länk finns HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar