tisdag 20 oktober 2009

CHOWDER

IMG_3339
En ruggig höstdag som går i gråskala förtjänar bara en viss slags middag - soppa! I kväll blev det smått amerikanskt med Corn Chowder toppat med knaprig bacon, ärtgroddar och lite tabasco. SVT Debatt och sedan DHW på det, så är denna smått trötta, men glada, tisdag fulländad.

I morgon ser jag fram emot att jobba på redaktionen hela dagen, då jag både i dag och i går besökte min gamla gymnasieskola Per Brahegymnasiet för att föreläsa om journalistik. Att stå framför ett gäng tonåringar och prata i två, tre timmar är mer utmattande än vad man tror. Men kul!

2 kommentarer:

  1. Ordet chowder hade jag aldrig hört förr. Så jag var tvungen att wikipedia det. Soppa. Så nu vet jag det. Där ser du att man alltid kan lära sig något av din blogg :)

    SvaraRadera
  2. Vad föreläste du om?

    SvaraRadera