måndag 26 oktober 2009

REDREDWINE

IMG_3384
Avslutar en trött måndag med några favoritmagasin och ett glas rött. Och hallå! Trodde aldrig jag någonsin skulle skriva så, jag och rödvin har nämligen inte kommit så bra överens tidigare. Men nu har vi ett rätt mysigt förhållande, ett halvt glas lite sporadiskt sådär. I övrigt har jag just nu en galen inredningsperiod. Sparar inspiration från alla håll och snackar gärna en timme eller två med sambo om vårt framtida hem. I morgon ska jag till Visingsö, för första gången tror jag? Där ska jag träffa inte mindre än tio personer - i en och samma familj. Hjälp! Hoppas på stökigt, kärleksfullt kaos.

3 kommentarer:

  1. Are we a little bit drunk? ;)

    Aldrig varit på Visingsö? Va? Till och med JAG har inte varit där!

    Nej, jag har inte varit där men jag har en bra ursäkt, och den är att Visingsö ligger typ 50 mil bort.

    Och NU när jag skrev det där om Visingsö så kom jag att tänka på att Vättern ju är en jättedjup sjö och hur sjutton kan det finnas en stor ö i en så djup sjö... Haha, nej, det är lugnt för jag kräver inte svar av "geologen" Danielle utan det var bara en allmän fundering.

    Men håll med om att någon borde kunna svara på varför Visingsö finns i en så djup sjö som Vättern? Ge mig svar! Någon måste vara ansvarig! ;)

    När det gäller rödvin så är jag inte heller så förtjust. Men jag drack ett glas Vina Maipo häromdagen (det ska vara en krumelur över n:et i Vina men det vet jag inte hur man får till på tangentbordet). Chilenskt rödvin. Fantastiskt gott. Mjukt, lent... helt enkelt skitgott. Inte så himla dyrt heller. Rekommenderas.

    SvaraRadera
  2. Kan inte du berätta om hur dina jobbdagar ser ut? Jobbar du heltid? Vilka tider? Frilansar du något?

    SvaraRadera
  3. Marcus: Nja, krävs mer än ett halvt glas för att få mig på lyran. Och mer än ett halvt glas blir det sällan. Visingsö var fint.

    SvaraRadera