onsdag 28 oktober 2009

UPANDCOMING

Okej. Snart börjar det. Utöver julklappar har jag också fem viktiga födelsedagsbarn att uppvakta under november och december. Puh! Snart dags att koppla på kreativiteten igen, efter ett halvår i dvala (de flesta jag känner fyller år i början av året eller under våren). Eftersom jag gillar att ge personliga, unika presenter är pressen ännu hårdare även om det är jag som skapar den. Men när jag hör om människor som handlar presenter till sina barn/fruar/kompisar samma dag som de ska firas blir jag lite ledsen, liksom dyster. Känns inte alls speciellt eller omtänksamt.

En av de som fyller år är min sambo. Och han ska såklart firas på ett bombastiskt sätt, det kommer bli storslaget. Frågan är bara hur? När jag fyllde år sist fyllde han hela lägenheten med heliumballonger. Så fint. Hur bräcker jag det? Att planera födelsedagar är bland det roligaste jag vet, gillar det nog mer än att fylla år själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar