lördag 26 februari 2011

FOUNDATIONWONDERS

IMG_1198
Undrar om du har något tips på en bra fondation? Har länge velat prova mac. Då alla säger att den ska vara bra.. Kramar Amelia

Svar: Jo, så var det den stora foundationfrågan. Det finns alldeles för många dåliga foundations på marknaden, tyvärr måste man ofta gå upp till de högre prisklasserna för att hitta en som funkar och till och med där är många under all kritik. Jag vet inte om du letar efter en puderfoundation eller flytande? MACs pudertyper har jag faktiskt inte provat, däremot har jag haft flera flytande varianter. MAC är särskilt bra för att de håller hög kvalitet men samtidigt inte kostar skjortan. Till vardags använder jag i princip alltid en mineralfoundation i puderform (då från Smashbox) eftersom det ger ett mer naturligt intryck. Men när jag ska ut använder jag gärna en flytande, min favorit från MACs sortiment är Studio Sculpt. Den är lätt att bygga på om du vill ha den mer täckande, annars är den mer medeltäckande. Den ger ett matt intryck men har ändå lite lyster så man inte ser ut som en docka. Dessutom har den SPF15 och är lätt att applicera.

Mitt råd är att du beger dig till en MAC-disk och frågar dig fram. Alla som jobbar på MAC är supertrevliga och hjälper dig både hitta rätt foundation och rätt färg. De har ju ett utarbetat färgsystem med koder och det är viktigt att du får hjälp att hitta din kod. Jag är en NW15 och den passar perfekt till min hudton. Lycka till och berätta gärna hur det går!

1 kommentar:

  1. Åh, tack snälla!:)
    Ska åka till dem imorgon:p Är ute efter en flytande foundation.

    Många Kramar Amelia

    SvaraRadera