måndag 7 februari 2011

NEXTWEEK

Här sitter jag en sen söndag. Har oftare och oftare blivit paus från nätet på helgerna - jag gillar det! I stället blir det nyheter på tv, twitter från mobilen och söndagsfilmer. Den här helgen har varit mysig och lugn, vi har båda känt oss lite under isen och då blir det enkla aktiviteter och mycket down-time. Min snabba visit i Jönköping var så himla mysig, fällde en liten tår på tåget där i från. Hur mycket jag än älskar att bo här kämpar man då och då mot enorm familjeabstinens och det kan tära på en i bland. Just i torsdags kändes det väl ännu mer än vanligt med tanke på min sorgsna reaktion. Jag hann också med en snabbvisit på min förra arbetsplats, Jönköpings-Posten. Jag har inte varit där på ett år, det var så kul att träffa alla igen! Brände av en dryg timme med min gamla chef Mats som gav mig bra råd inför framtiden. I bland är ni några som frågar om karriärstips, mitt absolut bästa är att skaffa en mentor, en erfaren person som tror på dig och som kan lära dig allt de kan. Jag har haft flera och det är en mäktig känsla att backas av smarta, starka personer som vet vad de sysslar med. Nu dags för sängen - nästa vecka kommer bli extremt hektisk och med tanke på att jag är rätt orkelös fortfarande håller jag alla tummar jag har att jag orkar jobba långa dagar ändå... Återkommer i denna fråga. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar