fredag 20 maj 2011

ENOUGHISENOUGH

Bild 2011-05-20 kl. 16.56 #2
Trött tjej med skadat öga...

Okej, var ska jag börja? Sitter just nu på ett tåg till Stockholm. Har varit i Norrköping över dagen. Träffade hemskaste taxichaffören, träffade också mina fina syskon (nästan alla) och bästa mamma. Men först ska jag berätta om i går, en helt fantastiskt skön dag. Jag tog lite halvledigt från jobbet, gick långpromenad med Stella, träffade den bästa frisören ever för en tvätt och fön (han hade på något telepatiskt sätt anat att jag ville ha lockar och redan värmt upp locktången när jag kom - bara en sådan sak!!) och gjorde sedan den där ansiktsbehandlingen jag pratade om och som jag ska berätta mer om senare. Detta underbara följdes av kaffe i solen med min babe och sedan middag. MEN! I morse vaknade jag med världens mest svullna öga, det började skava redan i går. Jag vaknar - panik! Mitt tåg till Norrköping går klockan 11. Jag åker till ögonakuten. Jag får tre sammanbrott (alltså störtgråt - en gång när jag pratar med sjukvårdsrådgivningen, en gång när jag pratar med sjuksköterskan, en gång när jag pratar med min mamma) på två timmar. Jag får äntligen komma in. Det ligger ett frö i min hornhinna som bara ses med mikroskop. Sjuksköterskan bedövar (!!) mitt öga och tar ut fröet. Jag har nu ett sår på min hornhinna, som inte syns men känns. Hela mitt huvud bultar, mitt öga värker, en idiot bakom mig på tåget lyssnar på dålig rock UTAN hörlurar, en gäng skåningar sitter och skriker bredvid och jag ska på middag i kväll hos en kompis. Orka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar